Działaność poselska

FELIETON: Kultura jako ważne narzędzie kształtowania wizerunku regionu i Konina

włącz .

3 czerwca 2013 r. w Konińskim Domu Kultury w obecności Marszałka Marka Woźniaka i Prezydenta Józefa Nowickiego, placówki kultury podpisały porozumienie o współpracy.  

„Konin w Wielkopolsce i Wielkopolska w Koninie", to propozycja, która swój początek miała podczas zorganizowanej przeze mnie w roku minionym debaty poświęconej promocji miasta i regionu poprzez kulturę.

Porozumienie realizuje jedno z najważniejszych przesłań tamtej debaty: współpracę marszałkowskich i prezydenckich placówek kultury na rzecz wspólnych projektów, współpraca która może mieć wymiar merytoryczny, organizacyjny, ale także finansowy.

Najważniejsze jest sformułowanie celu, jakim są wspólne działania na rzecz promocji miasta i regionu.

Pierwszy punkt porozumienia mówi o działaniu na rzecz promocji marki Konina na zewnątrz. Ten zapis wprowadza nowe myślenie o placówkach kultury, które stają się kreatywnym narzędziem promocyjnym. Wspólnie mają określić i wykonać strategię promocji, która budowała będzie Konin na zewnątrz, na tzw. rynkach:  wielkopolskim, ogólnopolskim czy europejskim.

Kultura jako narzędzie promocji... nie tylko sama w sobie na zasadzie prezentacji artystycznych, ale ukierunkowana na prezentacje miasta i regionu poprzez działanie artystyczne.

To potrzebne działanie, bowiem Konin musi zabiegać o nowe inwestycje, nowych ludzi, nowe myślenie o mieście i regionie, jako mającym w sobie potencjał rozwoju.

Marketing miejsca, budowanie marki miasta jest ważne, gdyż dzisiaj o lokalizacji nowych firm nie decydują tylko logistyka, dobrze przygotowane tereny inwestycyjne, prawo podatkowe, ale również marka miasta czy aglomeracji, jego atrakcyjność do zamieszkania. Bowiem decydenci będą wraz ze swoją inwestycją musieli spędzić  w wybranym regionie kawałek swojego życia...

Promocja, aby była skuteczna, musi być prowadzona systematycznie i w sposób przyciągający uwagę. Wspólne przedsięwzięcia promocyjne mają pomóc w zbudowaniu profesjonalnego przekazu za pomocą różnych form aktywności kulturalnej.

Formy te będą mogły być prezentowane na targach inwestycyjnych, w wielkopolskich międzynarodowych kampaniach promocyjnych, w samodzielnych działaniach promocyjnych miasta i powiatu. Otwieranie się miasta na nowe tereny inwestycyjne i projekt inwestycji aglomeracyjnych, który będzie realizowany przez powiat wymagać będzie uruchomienia różnych narzędzi promocyjnych. 

Podpisanie porozumienia poprzedziły bardzo interesujące prezentacje konińskich placówek i krótkie występy artystyczne. Całość była na naprawdę wysokim poziomie. 

Na koniec wątek osobisty: do Konina przyjechałem 34 lata temu, podjąłem pracę w Wojewódzkim Domu Kultury i pierwszym zadaniem była praca przy pierwszej edycji Festiwalu Dzieci Śpiewających i Tańczących. I proszę, jak to dobrze poszło, kolejne edycje festiwalu (na jednym z nich, reżyserowanych przez Olgę Lipińską byłem konferansjerem) spowodowały, że Festiwal ten ma znakomitą markę. Dzisiaj, jako inicjator porozumienia, będąc u jego początków także liczę na sukces.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Wychodzę